نخستین جلسه پیرامون جستجوی راه بدیل برای تجارت کشور دایر گردید

anwar_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۳:۵۴
نخستین جلسه پیرامون جستجوی راه بدیل برای تجارت کشور دایر گردید

یکشنبه ۲۸ رمضانالمبارک ۱۴۴۵ / ۱۹ حمل ۱۴۰۳

نخستین جلسه کمیته تعرفه تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با حضور محترم مولوی قدرت‌الله جمال‌، معین امور صنعت و تجارت این وزارت و اعضای محترم این کمیته، براساس هدایت نشست اختصاصی کمیسیون محترم اقتصادی کشور که رهبری وزارت صنعت و تجارت را موظف نموده است تا با اعضای محترم کمیته تعرفه پیرامون جستجوی راه بدیل برای تجارت کشور کار نماید، دایر گردید.

در این جلسه آقای الحاج عزیزی با تأکید به آوردن سهولت جهت رشد صنعت و رونق تجارت کشور، گفت جستجوی راه بدیل برای تجارت افغانستان، مسدود کردن سایر راه‌ها و بنادر نیست، بلکه ما در تلاش آوردن سهولت بیشتر برای سکتورخصوصی استیم و امارت اسلامی افغانستان در فعالیت‌ها و روابط اقتصادی خود با کشورها؛ فقط رضایی خداوند (ج) و منافع مردم خویش را در نظر دارد.

در ادامه این جلسه اعضای محترم کمیته تعرفه دیدگاه و نظریات شان را پیرامون موضوع متذکره بیان نموده، آمادگی شان را برای همکاری و تطبیق فیصله کمیسیون محترم اقتصادی کشور اعلام داشتند.

در اخیر این جلسه با استماع صحبت‌های اعضای محترم کمیته تعرفه تصمیم گرفته شد؛ اداراتی که عضویت کمیته متذکره را دارند، نماینده اختصاصی و تخنیکی خویش را جهت عملی نمودن بندهای موضوع نخست، مصوبه شماره 11 سال 1445 هـ ق که در نشست اختصاصی فیصله گردیده، به این وزارت معرفی نمایند.

قابل یادآوری است که موضوع نخست این مصوبه 10بند داشته و در آن روی مثمریت و استفاده بهتر از بندر چابهار تآکید صورت گرفته است.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۱۴:۱
Background image

دیدار سرپرست وزارت صنعت و تجارت با یک تن از تجار و سرمایه گذار افغان مقیم آلمان

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم انجنیر علی احمد نوروزی یک تن از تجار و سرمایه گذار افغان مقیم کشور آلمان دیدار و ملاقات نمود.

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۹:۳۵
Background image

فابریکه بخش‌آباد با سرمایه‌گذاری 200هزار دالر افتتاح شد

فابریکه تولید آرد بخش‌آباد با هزینه در حدود 200هزار دالر از سوی یک تاجر ملی کشور محترم در حضور حافظ شمس‌الحق اجمل، رئیس صنعت و تجارت ولایت فراه و محترم ملا جمعه‌خان جامی، نماینده مقام. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۰ - ۸:۳۳
Background image

استماع مشکلات و پیشنهادات اعضای سکتورسنگ‌های معدنی

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معدن‌کاران و فابریکه‌داران سنگ‌های معدنی ملاقات نمود. محترم الحاج عزیزی با تأکید به صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان

BACK TO NEWS