تفاهم‌نامه همکاری با 10مؤسسه در بخش تشبثات امضا شد

anwar_admin
شنبه ۱۴۰۳/۲/۱ - ۸:۲۰
وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

پنجشنبه ۹ شوال المکرم ۱۴۴۵ / ۳۰ حمل ۱۴۰۳

وزارت صنعت و تجارت جهت حمایت از انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط با 10مؤسسه تفاهم‌نامه‌های همکاری را امضا نمود.

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با تأکید به پالیسی امارت اسلامی افغانستان، سنت‌ها و رساندن حق به حق‌دار، گفت: در تطبیق پروژه‌ها؛ باید جداً متوجه فعالیت‌ها و عمل‌کردهای مان باشیم و تلاش گردد تا از پروژه‌ها استفاده مفید مطابق به نیازمندی‌ها صورت گیرد و مستحقین مستفید گردند.

قرار است این 10مؤسسه پروژه‌های شان را که ارزش مجموع آن در حدود 1.130.076دالر امریکایی می‌باشد؛ در ولایت‌های کابل، بغلان، غور، هرات، لوگر، ننگرهار، بلخ، بدخشان و جوزجان تطبیق و در حدود 1000تن را به صورت مستقیم تحت پوشش قرار دهند.

قابل تذكر است كه وزارت صنعت و تجارت تاکنون تفاهم‌نامه همکاری و تطبیق 72پروژه را به ارزش مجموع در حدود 53.617.532دالر امریکایی با مؤسسات ملی و بین‌المللی جهت انکشاف تشبثات کوچک‌تر، کوچک و متوسط، در بخش‌های رشد، حمايت‌هاي مالي و تخنيكي، ارايه خدمات و ارتقای ظرفيت خانواده‌ها كارآفرين، ايجاد درآمددزايي واشتغال‌زايي، افزايش مهارت‌هاي صنايع‌دستي و حمايت از تجارت‌هاي كوچك‌تر، كوچك و متوسط و غیره؛ در مطابقت به اصول و قوانين امارت اسلامی و اولويت‌دهي در تطبیق پروژه‌ها به مهاجرين و عودت‌كنندگان کشور و بیجاشدگان داخلی به امضا رساند که به تعداد 635.865تن به صورت مستقیم و در حدود 4.371.570 تن به صورت غیرمستقیم در 25ولایت کشور از تطبیق این پروژه‌ها مستفید می‌گردند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۱۲:۲۲
Background image

دومین جلسه هیئت‌های افغانستان و ایران پیرامون توسعه‌ تجارت میان دوکشور و تقویت ترانزیت از مسیر چابهار برگزار گردید

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان و هیئت همراه شان با محترم سردار محمد کرمی، والی سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ ویژه رئیس. . .

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۹:۷
Background image

بازدید سرپرست وزارت صنعت و تجارت از فابریکه‌های سمنت و تصفیه موادنفتی

محترم الحاج نورالدین عزیزی با هیئت همراه در ادامه‌ سفر شان به ولایت نیمروز، از فابریکه‌ پروسس سمنت نیمروز که از چند سال به این طرف بنابر دلایل مختلف از فعالیت باز

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۳ - ۸:۵۶
Background image

جلسه مشورتی با تاجران ولایت نیمروز

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت همراه شان با حضور محترم شیخ محمدقاسم خالد، والی نیمروز با تاجران ولایت نیمروز در دفتر مقام این ولایت دیدار

BACK TO NEWS