ملاقات سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا. افغانستان با هیئت جمهوری اسلامی ایران

anwar_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲ - ۸:۵۲
ملاقات سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا. افغانستان با هیئت جمهوری اسلامی ایران

سه‌شنبه۹ شعبان المعظم۱۴۴۵/  ۱ حوت ۱۴۰۲

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا. افغانستان با محترم ابوالفضل چمندی، معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی و هیئت همراه شان‌ متشکل از نمایندگان ادارات دولتی و سکتورخصوصی جمهوری اسلامی ایران با حضور محترم محمدیونس مهمند، معاون نخست اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و محترم خان‌جان الکوزی عضوهیئت مدیره این اتاق دیدار و ملاقات نمود.

در این ملاقات آقای چمندی گفت: ما برای ارایه معلومات پیشرفت فعالیت در مورد توافقاتی که میان دوکشور در سفر اخیر محترم ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزراء ا.ا.ا و مقام رهبری وزارت صنعت و تجارت این کشور صورت گرفته بود، آمده‌ایم و ما گام به گام به تطبیق توافقات حرکت می‌کنیم.

معاون هماهنگی اموراقتصادی ولایت خراسان رضوی ایران روابط تجاری دوکشور را رو به رشد دانسته و نگرانی شان را در موارد خاص اشاره کردند.

در ادامه هیئت جمهوری اسلامی ایران آمادگی‌شان را به سرمایه‌گذاری مشترک با سکتورخصوصی در افغانستان اعلام نمودند.

سپس محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا. افغانستان با تشکری از همسایگی نیک جمهوری اسلامی ایران و همکاری‌شان در قسمت مهاجرین افغانستان و کمک‌های آن کشور به آسیب‌دیدگان زلزله ولایت هرات و با تأکید به توازن در بیلانس تجارت و رفع موانع در عرصه تجارت میان دوکشور اظهار داشت: بعد از پیروزی ا.ا در افغانستان زمینه در افزایش دادوستد مساعد شده و با ظرفیتی که دوکشور در سکتورهای مختلف دارد، می‌توان مقدار دادوستد را افزایش داد که برای افزایش مقدار دادوستد، از سوی ا.ا یک تیم بزرگ و با صلاحیت کار می‌کند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت ا.ا.ا از هیئت جمهوری اسلامی ایران خواست که اکنون روند طی مراحل اسناد از گذشته سهل‌تر شده و آنها می‌توانند مانند یک افغان سرمایه‌گذاری نمایند و از این فرصت هرگونه که خواسته باشند، استفاده نمایند.

در اخیر این جلسه نگرانی‌های هیئت جمهوری اسلامی ایران رفع گردید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۳۴
Background image

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار گردید

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های امارت اسلامی افغانستان به رهبری محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، جمهوری ترکمنستان تحت ریاست آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۸
Background image

نشست دوجانبه میان افغانستان و ترکمنستان

نشست دوجانبه هیئت امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری ترکمنستان تحت ریاست آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور آن کشور دایر گردید

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۳
Background image

برگزاری نشست دوجانبه میان هیئت‌های افغانستان و قزاقستان

نشست دوجانبه میان هیئت امارت اسلامی افغانستان تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری قزاقستان تحت رهبری آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر. . .

BACK TO NEWS