ملاقات سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون جمهوری چچن و عضوپارلمان

reza_admin
سه‌شنبه ۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۰:۵۲
ملاقات سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون جمهوری چچن و عضوپارلمان

سه‌شنبه مورخ ۲۵اسد ۱۴۰۱

محترم الحاج نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و هیئت همراه‌شان روزگذشته با محترم آدم سلطانوویچ دیلمخانوف معاون جمهوری چچن و عضوپارلمان دیدار و گفتگو نموده و در رابطه به جهان‌اسلام، جهاد مردم افغانستان علیه‌ی اشغالگران غربی، مشترکات فرهنگی و دینی افغانستان و جمهوری چچن و تحکیم و گسترش روابط‌تجارتی، بحث و تبادل‌نظر نمودند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان ضمن بیان هدف سفرشان به کشور فدراتیف روسیه مبنی بر توسعه، تحکیم و گسترش روابط‌تجارتی دوکشور از مجاهدت‌های مردم جمهوری چچن به رهبری آقای رمضان احمدوویچ قادروف رئیس جمهور چچن برای اعتلای دین مقدس اسلام یادآوری شد و اظهار داشت که مردم افغانستان و چچن توانستند با شهامت و سربلندی از عزت و وقار دین مقدس اسلام دفاع نمایند.

متعاقباً مشاور رئیس جمهور چچن گفت که مردم افغانستان در چهل سال‌گذشته با شهامت و استقامت از دین اسلام، فرهنگ، هویت و کشورشان با وجود تلفات انسانی و خسارات بزرگ دفاع نموده و به هیچ متجاوزگر اجازه ندادند که بالای آن کشور حکمرانی کنند. وی اضافه نمود که بیست سال‌گذشته به خوبی نشان داد که افغان‌ها تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهند که بیگانگان بر آنها حکومت کنند.

در اخیر آقای دیلمخانوف از محترم الحاج نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت افغانستان و هیئت همراه‌شان دعوت نمود تا جهت تحکیم روابط‌‌نیک افغانستان و جمهوری چچن با آقای قادروف رئیس جمهور چچن دیدار نماید که از سوی آقای الحاج عزیزی پذیرفته شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۵:۵۸
Background image

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق با حضور محترم ملا عبدالغنی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، آقای سریک. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

BACK TO NEWS