سرپرست وزارت صنعت و تجارت از بندر ترکمن‌باشی بازدید نمود

anwar_admin
دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ - ۸:۴۷
سرپرست وزارت صنعت و تجارت از بندر ترکمن‌باشی بازدید نمود

دوشنبه مورخ ۲۲ شعبان المعظم ۱۴۴۵/ ۱۴ حوت ۱۴۰۲

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت امارت اسلامی افغانستان، در ادامه سفرشان به جمهوری ترکمنستان از بندر ترکمن‌باشی این کشور بازدید نمود.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت، در جریان بازدیدشان این بندر را مجموعه مکمل و برای ترانزیت افغانستان به کشورهای حوزه خزر مناسب عنوان نمود. همچنان افغانستان را مسیر مناسب، برای دسترسی ترکمنستان به بازارهای آسیایی جنوبی دانسته، گفت: "افغانستان و ترکمنستان از موقعیت جغرافیایی مناسب برخوردار است و با استفاده از این موقعیت، هر دوکشور شاهد رشداقتصادی بیشتر خواهند بود".

ایشان علاوه نمود: با استفاده از این بندر، تسهیلات برای انتقال موادخام مورد ضرورت افغانستان ایجاد گردیده و تلاش می‌‌نمایم تا سکتورترانزیت کشور از این مسیر استفاده اعظمی نماید.

قابل یادآوری است که سرپرست وزارت صنعت و تجارت؛ جهت افتتاح اولین کنفرانس تواصل تجارتی ترکمن – افغان، نمایشگاه محصولات و کالاهای تولیدی افغانستان، نشست دوجانبه سکتورخصوصی افغانستان و ترکمستان و نشست‌های دوجانبه مقامات دوطرف جهت رشد و گسترش روابط اقتصادی، انکشاف تجارت و ترانزیت دوکشور به تاریخ 11حوت سال‌روان در رأس هیئت متشکل از نمایندگان دولتی – سکتورخصوصی عازم جمهوری ترکمنستان گردید.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۶
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با معاون وزیراعظم فدراتیف روسیه ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هئیت همراه شان با آقای الیکسی اوورچوک، معاون وزیر اعظم روسیه در امور همکاری های بین‌المللی

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۲
Background image

سرپرست وزارت صنعت و تجارت با سفیر جمهوری ایران مقیم مسکو در حاشیه فورم کازان دیدار و ملاقات نمود

محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت با محترم کاظم جلالی، سفیر ایران مقیم مسکو، محترم داود میرزاخانی، سرکنسول ایران مقیم کازان و شماری از شرکت های اشتراک کننده ی ایرانی. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۰:۲۰
Background image

دیدار با شرکتهای بزرگ تاتارستان و روسیه

سرپرست وزارت صنعت و تجارت در جریان بازدید از نمایشگاه تجارتی فورم کازان با شماری از مسئولین شرکت‌های بزرگ تاتارستان و روسیه از جمله شرکت کا-آر گروپ (KR Group)  تولید کننده وسایل برق

BACK TO NEWS