تعامل تجاری با روسیه در راه است

reza_admin
جمعه ۱۴۰۱/۴/۳ - ۰:۹
تعامل تجاری با روسیه در راه است

پنج‌شنبه مورخ 2سرطان 1401

به اساس فیصله کمیسیون اقتصادی به رهبری وزیر صنعت و تجارت هیئتی دولتی به روسیه بخاطر گفتگو جهت تسهیل در خریداری مواد اولیه سفر خواهد نمود. هیئت در مورد اقلام وارداتی از جمله گندم، نفت و گاز، روغن و معینات گازی، کاهش در مصارف انتقالات، ترانسپورت و فیس های ترانزیتی، هزینه ها جانبی و چگونگی پرداخت قیمت ها در این تعامل تجاری گفتگو خواهد نمود.

محترم الحاج عزیزی در صحبت های خویش گفت که جلسات متعددی با جانب روسیه داشتیم. بر اساس نظریات سکتور خصوصی، جزئیات نیازمندی های خویش را مشخص کردیم. به گفته وزیر صنعت و تجارت آن ها آماده اند، اما قبل از سفر لازم دانستیم تا نظریات مشخص سکتور خصوصی را یکبار دیگر نیز داشته باشیم.

وزیر صنعت و تجارت گفت: "روسیه یک کشور بزرگ با منابع کلان در جهان است. حس همکاری وجود دارد. کوشش ما اینست که تعامل بهتر و مطئمن با روسیه و جهان داشته باشیم".

اشتراک کنندگان نظریات و پیشنهادات شان را شریک ساخته، از رهبری وزارت صنعت و تجارت تقاضای همکاری در بخش های مختلف از جمله آوردن تسهیلات در نظام بانکی/انتقالات پولی و همچنان حل مشکلات در بخش استندرد را نمودند.

الحاج عزیزی در مورد مسایل یاد شده گفت که این تعامل می تواند بخش اعظم مشکلات را حل کند، اما اگر لازم باشد با کشور های عراق، عربستان سعودی و کشور های تولیدکننده نفت گفتگو نموده، قمیت ها را کنترول خواهیم نمود. ایشان در بخش دیگر از صحبت های خود گفت که بانک جهانی در مورد انتقالات پولی طرحی را به ما سپرده، اگر از آن حمایت کنیم، ممکن سکتور بانکی ما متضرر شود، منتظر اقدامات بهتر از جانب سکتور بانکی خود هستیم، در غیر آن مردم فشار اقتصادی را تحمل نمی کند، لذا ما مجبور می شویم که از طرح بانک جهانی حمایت نماییم. محترم وزیر صنعت و تجارت در مورد رفع چالش ها در بخش استندرد، گفت رهبری امارت اسلامی، بخصوص کمیسیون عالی اقتصادی در زمینه تصمیم جدی اتخاذ خواهد نمود.

در جلسه راه بدیل از روسیه، مسیردریای خزر دانسته شده، تصمیم بر آن شد تا در زمینه موانع و چالش های این مسیر اقدامات لازم صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۳۴
Background image

نشست سه‌جانبه میان افغانستان، ترکمنستان و قزاقستان برگزار گردید

نشست سه‌جانبه میان هیئت‌های امارت اسلامی افغانستان به رهبری محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت، جمهوری ترکمنستان تحت ریاست آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۸
Background image

نشست دوجانبه میان افغانستان و ترکمنستان

نشست دوجانبه هیئت امارت اسلامی افغانستان تحت رهبری الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری ترکمنستان تحت ریاست آقای چاکی اف، معاون رئیس جمهور آن کشور دایر گردید

شنبه ۱۴۰۳/۲/۸ - ۸:۲۳
Background image

برگزاری نشست دوجانبه میان هیئت‌های افغانستان و قزاقستان

نشست دوجانبه میان هیئت امارت اسلامی افغانستان تحت ریاست محترم الحاج نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت و هیئت جمهوری قزاقستان تحت رهبری آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر. . .

BACK TO NEWS