بررسی مشکلات فابریکه‌های تولیدی

reza_admin
شنبه ۱۴۰۱/۲/۲۴ - ۹:۱۷
بررسی مشکلات فابریکه‌های تولیدی

پنج‌شنبه مورخ 22ثور 1401

محترم نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت طی جلسه‌ای، مشکلات و چالش‌های فابریکه‌های تولیدی را بررسی نمود.

در این جلسه که محترم رحیم‌الله سمندر رئیس هیئت عامل اتاق صنایع و معادن افغانستان، رئیس محترم عواید شاروالی کابل، نماینده‌ی محترم اداره‌ی محیط‌زیست و روئسای مربوطه‌ی این وزارت حضور داشتند، در رابطه به مشکلات و چالش‌های فابریکه‌داران صحبت نمودند.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت بیان داشت که یک سلسله مشکلات فراراه‌ی صنعت‌کاران موجود بوده و کوشش ما این است که سهولت‌های مورد نیاز فراهم شود.

محترم الحاج عزیزی تأکید کرد که تمام ادارات تحت یک چتر به اسم، ا.ا فعالیت می‌نماید و هدف مسؤلین فقط خدمت به مردم افغانستان بوده و تلاش برای بهبود و کوتاه‌سازی روندهای طویل مدت ادامه دارد. وی اضافه نمود که ما تعهد داریم که کاغذپرانی و تداخل وظیفوی را از بین برده و شفافیت را برای صنعت‌کاران به میان بیاوریم.

در ادامه اشتراک‌کنندگان در مورد کاغذپرانی، تداخل وظیفوی و قوانین موجود ادارات ذیدخل در موضوع فابریکه‌ها و صنعت‌کاران بحث نموده، نظریات‌شان را جهت بهبود و ایجاد سهولت شریک کردند.

در اخیر فیصله گردید که به کمیسیون محترم اقتصادی پیشنهاد گردد، الی تعدیل قانون به صورت استثنا به فابریکه‌های تولیدی جواز حصول صنفی داده نشود.

قابل یادآوری است که کمیسیون اقتصادی شورای محترم وزیران در مصوبه‌ شماره ۳، بند ۱۳، وزارت صنعت و تجارت، وزارت محترم صحت عامه، اداره‌ی محترم محیط‌زیست، اتاق صنایع و معادن افغانستان و شاروالی کابل را موظف نموده است تا تمام چالش‌ها و مشکلات فابریکه‌های تولیدی را رفع و سهولت‌ها را فراهم نماید.

 

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۵:۵۸
Background image

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق افتتاح شد

کنفرانس تواصل تجارتی و نمایشگاه بین‌المللی افغان - قزاق با حضور محترم ملا عبدالغنی بردار، معاون اقتصادی و مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزراء امارت اسلامی افغانستان، آقای سریک. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۵۵
Background image

کمک بشردوستانه جمهوری قزاقستان به افغانستان

هیئت عالی‌رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور ظهر امروز جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۲:۱۱
Background image

سفر هیئت عالی رتبه جمهوری قزاقستان به کابل

هیئت بلند رتبه دولتی و سکتورخصوصی جمهوری قزاقستان تحت ریاست آقای سریک ژومانگارین، معاون نخست وزیر آن کشور جهت تحکیم و توسعه روابط دوجانبه،  برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق و کنفرانس تواصل. . .

BACK TO NEWS